Tulburarea de anxietate generalizată

Tulburarea de anxietate generalizată (TAG)

Tulburarea de anxietate generalizată (TAG) este caracterizată de șase luni sau mai mult de îngrijorare și tensiune cronică, exagerată, care este neîntemeiată sau mult mai severă decât anxietatea normală pe care majoritatea oamenilor o experimentează. Persoanele cu această tulburare se așteaptă de obicei la cele mai rele. Ele se îngrijorează excesiv din cauza banilor, de sănătate, de familie sau de muncă, chiar și atunci când nu există semne de necazuri. Ei nu sunt în stare să se relaxeze și adesea suferă de insomnie. Multe persoane cu tulburarea de anxietate generalizată au, de asemenea, simptome fizice, cum ar fi oboseală, tremurături, tensiune musculară, dureri de cap, iritabilitate sau bufeuri.

Din fericire, prin cercetări susținute de Institutul Național de Sănătate Mintală (NIMH), s-au dezvoltat tratamente eficiente pentru a ajuta persoanele cu tulburare de anxietate generalizată.

Cauze

Unele cercetări sugerează că tulburarea de anxietate generalizată pot fi mostenite în familii și că se poate agrava în timpul stresului. Tulburarea de anxietate generalizată începe de obicei la o vârstă mai înaintată, iar simptomele se pot manifesta mai încet decât în ​​cele mai multe alte tulburări de anxietate.

Tratamente

Tratamentele pentru tulburarea de anxietate generalizată includ medicamente și psihoterapie.

Terapia comportamentală: Terapia comportamentală se concentrează pe utilizarea tehnicilor de relaxare specifice pentru a schimba comportamentele care cauzează anxietate. De exemplu, o tehnică pregătește pacienții printr-un exercițiu special de respirație care implică respirații lente și profunde pentru a reduce anxietatea. Acest lucru este necesar deoarece oamenii care sunt anxiosi se hiperventileaza adesea, având respirații rapide, adânci, care pot declanșa bătăi rapide ale inimii, dureri de cap și alte simptome. O altă tehnică a psihoterapiei  expune treptat pacienții la ceea ce-i sperie și le ajută să facă față temerile lor.

Terapia cognitiv-comportamentală: Ca și terapia comportamentală, terapia cognitiv-comportamentală îi învață pe pacienți să reacționeze diferit la situațiile și senzațiile corporale care declanșează simptomele de anxietate. Cu toate acestea, pacienții învață de asemenea să înțeleagă modul în care modelele lor de gândire contribuie la simptomele lor și cum să-și schimbe gândurile, astfel încât simptomele să se diminueze. Această conștientizare a tiparelor de gândire este combinată cu tehnici comportamentale pentru a ajuta oamenii să se confrunte cu situațiile lor temute.

Tulburari coexistente

Cercetările arată că tulburarea de anxietate generalizată  coexist adesea cu depresia, abuzul de substanțe sau alte tulburări de anxietate. Alte stări asociate stresului, cum ar fi sindromul intestinului iritabil, însoțesc adesea tulburarea de anxietate generalizată. Pacienții cu simptome fizice, cum ar fi insomnia sau durerile de cap, ar trebui, de asemenea, să le spună medicilor lor despre sentimentele lor de îngrijorare și de tensiune. Acest lucru îi va ajuta pe medicul pacientului să recunoască faptul că persoana suferă de tulburare de anxietate generalizată.

TAGS: ADOLESCENTI, ADULTI, ANXIETATE, BOALA, CLUJ, PSIHOTERAPEUT, CLUJ-NAPOCA,COGNITII NEGATIVE, COPII, DEPRESIA, DIVORT, DIAGNOSTICUL, EVENIMENTE STRESANTE, FACTORI PSIHICI, FACTORI PSIHOLOGICI, FACTORII PSIHICI, FURIA, LIPSA DE ENERGIE, LIPSA DE SPERANTA, MEMBRII FAMILIEI, NEGARE, NEGATIVE, NESIGURANTA, OBOSEALA, PREDISPOZITII GENETICE, PSIHOLOG, PSIHOTERAPEUT, PSIHOTERAPIE, SEDINTELE DE PSIHOTERAPIE, SENTIMENTE, SENTIMENTE NEGATIVE, STARI EMOTIONALE, STRESUL, TEAMA, TRISTETEA, TULBURAREA PSIHOSOMATICA, VINA