Fobiile

Un răspuns fiziologic este o reacție automată care declanșează un răspuns fizic la un stimul. Cei mai mulți dintre noi suntem familiarizați cu răspunsurile fiziologice automate și instinctive pe care le experimentăm în fiecare zi, dar, în mod obișnuit, nu le cunoaștem. Mulți dintre noi sunt, de asemenea, predispuși la răspunsuri fiziologice mai severe la stimuli precum stresul care se bazează pe ceea ce este cunoscut sub denumirea de „luptă sau zbor” . Când ești plasat într-o situație stresantă, poți începe să transpiri și ritmul cardiac poate crește, ambele tipuri de răspunsuri fiziologice.

Răspunsuri fiziologice la fobii
Răspunsurile fiziologice se întâmplă atunci când percepem că suntem sub stres sau pericol, indiferent dacă este real sau imaginat. Răspunsul la luptă sau la zbor este modul în care corpul tău te protejează prin producerea de hormoni de stres, cortizol și adrenalină, astfel încât să poți fi gata să lupți sau să alergi.

Dacă aveți fobie, intrarea în contact cu obiectul fobiei dvs. poate servi drept declanșator al stresului pentru diferite tipuri de răspunsuri fiziologice. Un răspuns fiziologic la o frică intensă și irațională se poate manifesta în moduri fizice, inclusiv:

Tremur
Transpiraţie
Greaţă
Gură uscată
Respirația mai rapidă
Palpitații cardiace
Atacuri de panica
Ameţeală

Răspunsul dumneavoastră fiziologic poate fi ușor sau sever, dar în general nu este periculos. Cu toate acestea, aceste simptome fizice pot reflecta pe cele ale unor boli, de aceea este important să consultați medicul dacă le prezentați.

Înțelegerea fobiilor
Deși răspunsurile fiziologice pe care le resimți când ai fobie sunt adesea o reacție unică la o teamă specifică, este important să știi dacă acest răspuns este, de fapt, cauzat de o fobie adevărată. Profesioniștii din domeniul sănătății mintale nu pot folosi un test de laborator pentru a diagnostica fobia, așa că utilizează criteriile găsite în Manualul de diagnostic și statistic al tulburărilor mintale , cunoscut și sub denumirea de DSM-5.

Fobia poate fi definită ca frică intensă și irațională, dar este important să rețineți că frica și fobia nu sunt aceleași.

Diagnosticarea unei fobii
Pentru ca fobia să fie diagnosticată, aceasta trebuie să interfereze în mod semnificativ în viața ta de zi cu zi. De exemplu, o frică puternică de șerpi poate să nu fie o fobie pentru un locuitor al orașului care ar intra foarte rar în contact cu un șarpe. Cu toate acestea, poate reprezenta o fobie severă la un fermier a cărui proprietate de țară este acasă la numeroși șerpi.

Există multe tulburări de anxietate, cum ar fi tulburarea de anxietate generalizată , tulburarea de panică și tulburarea de stres posttraumatic (PTSD), care pot provoca reacții de tip fobic la anumite situații. Un profesionist în sănătate mintală va face o evaluare cuprinzătoare a istoriei și experiențelor dvs. pentru a ajunge la un diagnostic corect.

Tratament
Multe fobii continuă să se înrăutățească în timp, așa că este o idee bună să fii tratat prompt. Cele două forme de tratament frecvent acceptate pentru fobii sunt medicația și terapia. Mulți clinicieni preferă mai întâi să încerce terapia, adăugând medicamente doar dacă este nevoie. Ambele tipuri pot ajuta la răspunsurile fiziologice cauzate de fobii.

Terapii: Una dintre cele mai acceptate forme de terapie pentru fobii este cunoscută sub numele de terapia cognitiv comportamentală (CBT). În CBT, clinicianul dvs. lucrează cu dvs. pentru a înfrunta situația de temut și pentru a vă schimba reacția fobică schimbând gândurile automate care apar. Terapia expunerii este o formă conducătoare de CBT care funcționează bine în tratarea fobiilor. Un tip popular este cunoscut sub denumirea de desensibilizare sistematică în timpul căreia sunteți expus treptat la obiectul de temut. Înveți să tolerezi expunerea crescută pic cu pic.

Medicamente: în plus, medicamentele pe bază de rețetă pot ajuta cu răspunsuri fiziologice cauzate de fobii. Acestea includ antidepresive, medicamente anti-anxietate și beta-blocante, care limitează efectele adrenalinei asupra corpului tău.

Alte tratamente: Multe persoane găsesc alinare prin tratamente alternative și tehnici de relaxare . Cu toate acestea, aceste metode trebuie încercate doar sub supravegherea profesionistului dumneavoastră de sănătate mintală.