Cum scrisul poate ajuta la vindecarea traumei

Dependențele sunt strâns legate de traume. Un procent ridicat de persoane care se confruntă cu dependențe au avut experiențe traumatizante. Adesea, acestea sunt experiențe nefaste din copilărie cum ar fi abuzul, neglijarea sau asistarea la violență in familie. Uneori, trauma este mai târziu, provocată de violența dintr-o crimă sau dintr-o luptă, de un accident grav, de viol sau de moartea unui apropiat. Formele de dependență reprezintă o modalitate de a evita amintirile dureroase, insomnia, stresul și gândurile intruzive cauzate de traume. Trauma este, de asemenea, un declanșator puternic pentru recadere. S-ar putea să te descurci bine în recuperare,dar dacă se întâmplă ceva rău cu tine sau cu cineva pe care-l iubești stresul poate fi copleșitor. Vorbind cu un terapeut este cel mai bun mod de abordare a traumei. Un alt lucru pe care îl puteți face, cu ajutorul terapeutului sau pe cont propriu, este scrisul despre trauma. Scrisul despre traume are multe beneficii. În primul rând, vă face să fiți conștienți de ceea cu ce vă confruntați. Într-un sens, este absurd să spui că nu știi că ai fost rănit grav. Bineînțeles că știți că sa întâmplat ceva, dar este greu să experimentați pe deplin acest tip de durere. Tindem să privim și să încercăm să uităm de el. Scrierea despre traume vă ajută să recunoașteți acest lucru și să explorați cum a afectat viața dumneavoastră. Pe măsură ce studiați emoțiile legate de traume, este posibil să observați modele(pattern-uri) și să fiți mai puțin controlat de ele. Scrierea despre traume este bună pentru sănătatea ta. Un studiu realizat de psihologi, James Pennebaker și Joshua Smyth, le-a cerut participanților să scrie despre o experiență traumatică de mai multe ori în zile consecutive. Ei au fost rugați să scrie despre ceea ce au simțit și au gândit la această experiență. Participanții care au făcut acest lucru au experimentat mai puține boli în comparație cu un grup de control care a scris despre experiențe lumești. Factorul important părea să fie procesarea și integrarea emoțiilor legate de experiențele traumatice. Scrierea vă poate ajuta să gestionați și alte stresuri. Scrierea despre evenimente viitoare, cum ar fi un interviu de test sau un loc de muncă vă ajută să vă simțiți mai puțin anxioși și să aveți o performanță mai bună. Scrierea despre un eveniment stresant vă ajută să vă simțiți mai mult în controlul asupra acestuia. Puteți să il procesați rațional și să il înțelegeți. De aceea, păstrarea unui jurnal este un instrument atât de puternic în recuperare. Există unele avertismente in a scrie despre traume. Este posibil să nu doriți să scrieți imediat după un eveniment traumatizant, deoarece acest lucru vă poate face să vă simțiți mai rău. Este mai bine să permiteți ceva timp înainte de a încerca să o procesați. De asemenea, este esențial să căutați sens în experiența dvs. Doar scrierea despre o experiență traumatizantă vă poate determina să o retrăiți fără a vă schimba percepția. De aceea, lucrul cu un terapeut este o idee bună.     TAGS: ADOLESCENTI, ADULTI, ANXIETATE, BOALA, CLUJ, PSIHOTERAPEUT, CLUJ-NAPOCA,COGNITII NEGATIVE, COPII, DEPRESIA, DIVORT, DIAGNOSTICUL, EVENIMENTE STRESANTE, FACTORI PSIHICI, FACTORI PSIHOLOGICI, FACTORII PSIHICI, FURIA, LIPSA DE ENERGIE, LIPSA DE SPERANTA, MEMBRII FAMILIEI, NEGARE, NEGATIVE, NESIGURANTA, OBOSEALA, PREDISPOZITII GENETICE, PSIHOLOG, PSIHOTERAPEUT, PSIHOTERAPIE, SEDINTELE DE PSIHOTERAPIE, SENTIMENTE, SENTIMENTE NEGATIVE, STARI EMOTIONALE, STRESUL, TEAMA, TRISTETEA, TULBURAREA PSIHOSOMATICA, VINA