depresia

Ce este depresia ?

Depresia (tulburarea depresivă majoră) este o  o afectiune care afectează negativ modul în care vă simțiți, modul în care gândiți și cum acționați. Din fericire, este de asemenea tratabila. Depresia provoacă sentimente de tristețe și / sau pierderea interesului pentru activitățile de care a beneficiat odată. Aceasta poate duce la o varietate de probleme emoționale și fizice și poate reduce capacitatea unei persoane de a funcționa la locul de muncă și acasă.

Simptomele depresiei pot varia de la ușoară la severă și pot include:

• Tristete  sau  dispoziție depresivă
  • Pierderea interesului sau a plăcerii în activitățile de odinioară
  • Modificări ale apetitului – scădere în greutate sau creștere fără legătură cu dieta
  • Probleme de somn
  • Pierdere de energie sau oboseală
  • Senzație de lipsă de valoare sau de vinovăție
  • Dificultate gândire, concentrare sau luare de decizii
  • Gânduri de moarte sau sinucidere
  • Simptomele trebuie să dureze cel puțin două săptămâni pentru a diagnostica depresia.

De asemenea, afecțiunile medicale (de exemplu, probleme tiroidiene, o tumoare pe creier sau deficit de vitamine) pot imita simptomele depresiei, astfel încât este important să excludem cauzele medicale generale.

Depresia afectează o valoare estimată la 15 adulți (6,7%) în orice an. Și unul din șase persoane (16,6%) va avea depresie la un moment dat în viața lor. Depresia poate să lovească oricând, dar, în medie, apare pentru prima dată în perioada adolescenței până la jumătatea anilor ’20. Femeile sunt mai predispuse decât bărbații la depresie. Unele studii arată că o treime dintre femei vor avea un episod depresiv major în timpul vieții.

Depresia este diferită de tristețe sau durere / doliu

Moartea unui iubit, pierderea unui loc de muncă sau încheierea unei relații sunt experiențe dificile pentru o persoană. Este normal ca sentimentele de tristețe sau durere să se dezvolte ca răspuns la astfel de situații. Cei care se confruntă cu pierderi se pot descrie ca fiind “deprimați”.Dar a fi trist nu este același lucru cu depresia. Procesul de doliu este natural și unic pentru fiecare individ și împărtășește unele dintre aceleași trăsături ale depresiei. Atât doliul cât și depresia pot implica tristețe intense și retragerea din activități obișnuite. Ele sunt, de asemenea, diferite în moduri importante:

În doliu, sentimentele dureroase vin în valuri, adesea amestecate cu amintirile pozitive ale decedatului. În depresie majoră, starea de spirit și / sau interesul (plăcerea) sunt scăzute timp de cel mult două săptămâni.

În doliu, stima de sine este de obicei menținută. În depresia majoră, sentimentele de lipsă de valoare și de auto-dispreț sunt comune.

Pentru unii oameni, moartea unei persoane iubite poate aduce o depresie majoră. Pierderea unui loc de muncă sau victima unui atac fizic sau a unui dezastru major pot duce la depresie pe unii oameni. Atunci când doliul și depresia coexistă, durerea este mai severă și durează mai mult decât doliul fără depresie. În ciuda unei suprapuneri între doliu și depresie, acestea sunt diferite. Distingerea între ele poate ajuta oamenii să obțină ajutorul, sprijinul sau tratamentul de care au nevoie.

Depresia este una dintre cele mai tratabile tulburări psihice. Între 80% și 90% dintre persoanele cu depresie răspund în cele din urmă la tratament. Aproape toți pacienții obțin o ușurare din simptomele lor.

Înainte de efectuarea unui diagnostic sau a unui tratament, un profesionist în domeniul sănătății trebuie să efectueze o evaluare aprofundată a diagnosticului, inclusiv un interviu și, eventual, un examen fizic. În unele cazuri, ar putea fi efectuat un test de sânge pentru a vă asigura că depresia nu se datorează unei afecțiuni medicale ca o problemă tiroidiană. Evaluarea este de a identifica simptome specifice, istoricul medical și familial, factori culturali și factori de mediu pentru a ajunge la un diagnostic și a planifica un curs de acțiune.

Psihoterapie:

Psihoterapia este uneori utilizată singură pentru tratamentul depresiei ușoare; ea ajută o persoană să recunoască gândirea distorsionată și apoi să schimbe comportamentele și gândirea.

Psihoterapia poate implica numai individul, dar poate include și alții. De exemplu, terapia de familie sau de cuplu poate ajuta la rezolvarea problemelor din cadrul acestor relații apropiate. Terapia în grup implică oameni cu boli similare.

În funcție de severitatea depresiei, tratamentul poate dura câteva săptămâni sau mult mai mult. În multe cazuri, se pot aduce îmbunătățiri semnificative în 10 până la 15 sesiuni.

Auto-ajutor

Există o serie de lucruri pe care oamenii le pot face pentru a reduce simptomele depresiei. Pentru mulți oameni, exercițiile fizice regulate ajută la crearea unui sentiment pozitiv și îmbunătățirea stării de spirit. Obținerea unui somn suficient de calitate în mod regulat, consumarea unei alimentații sănătoase și evitarea alcoolului (un deprimant) pot, de asemenea, ajuta la reducerea simptomelor depresiei.

Depresia este o boală reală, iar ajutorul este disponibil. Cu o diagnoză și tratament adecvat, marea majoritate a persoanelor cu depresie o vor depăși. Dacă aveți simptome de depresie, un prim pas este să vă vedeți medicul de familie sau psihiatrul. Discutați despre preocupările dvs. și solicitați o evaluare amănunțită. Acesta este un început pentru abordarea nevoilor de sănătate mintală.